چگونه هنگام نصب ویندوز ۷ پارتیشن بندی کنیم؟
نوشته شده توسط : سمیه

به هنگام نصب ویندوز ۷، بایستی پارتیشنی را که میخواهید سیستم عامل را روی آن نصب کنید، انتخاب نمایید. بر اساس پیشنهادهای مایکروسافت، حداقل حجم این پارتیشن باید ۱۷ گیگابایت باشد. هرچند این حداقل حجم است و نباید به عنوان حجم پیشنهادی مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که خودتان میدانید، پارتیشنِ سیستم (به معنای پارتیشنی است که سیستم عامل روی آن نصب میشود) فضایی که رفته رفته نیازمند حجم بیشتری خواهد بود. عیب‌یاب‌ها (Hotfixes)، پچ‌ها (Patches)، بسته‌ی سرویس‌ها (Service Packs) و برنامه هایی نظیر آفیس (Microsoft Office) و سایر موارد، فضای زیادی روی آن پارتیشن را اشغال میکنند. هر چه بیشتر از آن استفاده شود، فضای بیشتری نیز بایستی در اختیار این برنامه ها قرار گیرد.

به همین علت تاکید خاصی روی تنظیم مناسب حجم پارتیشن ها میشود. البته پیش از هر چیز، بهترین طرح بررسی امکان گسترش این پارتیشن میباشد (در صورت وجود فضای بلااستفاده روی دیسک سخت (Hard Disk)  با یک حساب سر انگشتی، من شخصا حداقل ۴۰ گیگابایت فضا را در نظر میگیرم و به هنگامی که بیش از دو هارد دیسک روی سیستم داشته باشم، تا ۱۰۰ گیگابایت فضا را محض احتیاط به آن اختصاص میدهم.

به هر حال، با وجود امکان گسترش حجم پارتیشن حتی پس از نصب سیستم عامل، بهتر است بر این اساس برنامه ریزی کنید و حجم مناسب پارتیشن را در هنگام فرایند مشخص کنید. 

هنگام شروع نصب ویندوز ۷، پس از رد شدن صفحات اولیه، به صفحه ای میرسید که از شما خواهد پرسید که قصد اجرای کدام نوع نصب را دارید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

 





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: